Woestijnvis en WPG Uitgevers slaan handen in elkaar

Woestijnvis en WPG Uitgevers slaan handen in elkaar

Gisteren werd bekend gemaakt dat Woestijnvis, Humo, VIER en VIJF een nieuw boekenmerkt, DRIE, lanceren.

Gisteren, dinsdag 6 augustus, werd bekend gemaakt dat er een nieuw boekenmerkt, DRIE, gelanceerd wordt. Woestijnvis, Humo, VIER en VIJF zullen hiervoor samenwerken met WPG Uitgevers.

Boeken die verband houden met televisieprogramma's zitten al een hele tijd in de lift. VIER en VIJF hopen nu samen met Woestijnvis ook een plaats te vinden binnen deze markt. Voortaan zullen boeken gelinkt aan Humo, Woestijnvis en de zenders VIER en VIJF door WPG Uitgevers onder de merknaam DRIE uitgegeven worden.

Kristof Demasure, woordvoerder van VIER en VIJF laat weten dat deze overeenkomst het proces om een boek te maken sterk zal vereenvoudigen. Besprekingen en onderhandelingen met de uitgeverijen worden namelijk overbodig. Er wordt echter vanuit alle betrokken partijen benadrukt dat het niet gaat om een exclusieve overeenkomst.

Het eerste boek van het label DRIE wordt 'Het is gebeurd', over het quizprogramma 'De slimste mens ter wereld'. Eind augustus zal dit boek in de boekhandel te vinden zijn. Er wordt ook gewerkt aan een tuinboek, opgehangen aan het programma 'De moestuin volgens Wim'.

Het hoeft ook niet te verbazen dat net WPG de uitverkoren partner is. Vorig jaar kwamen daar namelijk televisiemakers Peter Quaghebeur en Erwin Provoost aan het hoofd van de Belgische afdeling te staan met als opdracht om de audiovisuele poot van het bedrijf verder te ontwikkelen. En er zijn nog een aantal uitgevers met audiovisuele ambities. Zo richtte Borgerhoff & Lamberigts in 2011 al een eigen productiehuis op en is het sinds het begin van dit jaar de opdracht van Wim Vanseveren, nog televisiedirecteur bij de VRT geweest, uitgeverij Lannoo te helpen bij het ontwikkelen van audiovisuele projecten rond hun boeken.

Lees er ook over in De Standaard, op deredactie.be en in De Morgen.

 

Website by The Island - theisland.be